ma-pe: 8-16:30     050 529 1007      Kartta
  Avoinna maanantai-perjantai: 8:00 - 16:30 
+358 50 529 1007

 DPF Kunnostushuolto

Pohjanmaan Dieselhuolto Seinäjoki

Tiesitkö, että dieselautossasi on hiukkassuodatin (DPF)?

BG DPF kunnostushuolto

  • Puhdista suodatin määräajoin
  • Ennakoimalla ehkäiset ongelmia
  • Vähentää polttoaineen kulutusta
  • Lisää suorituskykyä
  • Kunnostaa tukkeutuneen suodattimen

BG DPF huoltopalvelu on usean vuoden intensiivisen tuotekehittelyn tulos. Se on täysin uudenlainen tapa lähestyä DPF likaantumisongelmia.

DPF kunnostushuolto 300,00 €

(ei sis. öljynsuodattimen/öljyn vaihtoa)


Ota yhteyttä

Ota yhteyttä oheisella lomakkeella tai soita 050 529 1007

Separate email addresses with a comma.

BG DPF & Päästöjärjestelmän huoltopalvelu

BG9300F laite yhdessä BG258 kemikaalin kanssa nostaa päästöjärjestelmän lämpötilan kontrolloidusti ja turvallisesti tasolle, jossa noki saadaan palamaan. Laite syöttää höyrystyneen kemikaalin auton ilmajärjestelmään ja saa DPF suodattimeen syntymään ns. passiivisen regeneroinnin. Huoltopalvelu puhdistaa ilmajärjestelmän, osittain turbon ja koko moottorin päästöjärjestelmän mukaanlukien DPF suodattimen.

  • Puhdistaa pakoputkiston ja DPF suodattimen turvallisesti
  • Vähentää polttoaineen kulutusta
  • Vähentää päästöjä
  • Parantaa kaasupolkimen vastetta
  • Ennaltaehkäisee DPF ongelmia ja pidentää sen käyttöikää

Mikä vaivaa DPF suodatinta?

Dieselpolttoaine tunnetaan negatiivisessa mielessä sen kyvystä tuottaa suuria määriä nokea. Jatkuvasti moottorissa palava noen ja polttoaineen sekoitus vaatii veronsa. Se jättää jälkeensä palamatonta hiilivetyä dieselmoottorin ilma- ja päästöjärjestelmään.

Dieselpartikkelisuodattimen pääasiallinen tehtävä on poistaa noki pakokaasusta, jotta ilmanpäästöt pienenisivät. Kaikki me hyvin tiedämme mitä tapahtuu, kun nokea kerääntyy imusarjaan(tehokkuus laskee ja polttoaineen kulutus nousee). Mitä tapahtuu, kun nokea kerääntyy DPF:ään?

Useimmiten pelkkä kertakäyttöisen DPF suodattimen vaihto ei riitä. DPF on suunniteltu nappaamaan ja polttamaan sisältä- mänsä noki. Tätä kutsutaan regeneroinniksi. Regenerointitilassa polttoaineen syöttöä säädetään, pakokaasun lämpötila nousee ja ihanteellisissa olosuhteissa palamattomat hiilivedyt palavat hyvin. DPF suodattimella varustettua diesel autoa tulee ajaa useampi kilometri yli 65 km/h nopeudella, jotta saavutetaan DPF regeneroinnissa tarvittava riittävä lämpötila. Tämä aiheuttaa ongelman autoille, joilla ajetaan normaalissa kaupunkiliikenteessä. Kaupungissa tuppaa tulemaan ylimääräistä tyhjäkäyntiä ja voi hyvinkin olla, että ei päästä yli 65 km/h nopeuteen. Toisin sanoen ei koskaan päästä tilanteeseen, jossa DPF voisi regeneroitua. Tämä on DPF suodattimen kannalta turmiollista.

Ratkaisu

Yleistynyt huoltoratkaisu on ollut vaihtaa suodatin uuteen tai puhdistaa tukkeutunut suodatin. Tämä työskentely tapa on osoittautunut kalliiksi, ei kovin turvalliseksi eikä edes kovin tehokkaaksi. Mikä pahinta, ongelma on palannut uudelleen jonkin ajan kuluttua. Tunnemme jopa tapauksia, joissa palamaton tuhka yhdessä puhdistusaineen kanssa on syttynyt palamaan ja muuttanut päästöjärjestelmän sulatusuuniksi.

BG sanoo, että diesel teollisuus myöntää tämän isoksi ongelmaksi ja jos todella haluat ratkaista sen, niin sinun tulee kiinnittää huomioita siihen mikä sen aiheuttaa. Jos et oikeasti halua etsiä toimivaa ratkaisua, niin se on sama kuin ottaisit särkylääkettä syöpään. Tällaisia ovat tähän asti olleet autoteollisuuden ratkaisut Diesel partikkeli filtteri ongelmiin. BG tekninen osasto näki tässä asiassa mahdollisuuden ja hieman yli kahden vuoden tuotekehityksen tuloksena toi markkinoille ensimmäisen toimivan ratkaisun. BG Diesel ilma- ja päästöjärjestelmän puhdistuspalvelu käyttää uraauurtavaa teknologiaa palauttaakseen DPF -suodattimen toiminnan ja samanaikaisesti puhdistaen tehokkaasti koko ilmajärjestelmän.

Yhdellä napin painalluksella ja kahvan kääntämisellä BG12QVIA™ ohjaa regenerointia. Se on tärkeintä ja BG- 12QVIA™ ensimmäinen laatuaan oleva laite, joka tähän pystyy.

BG12QVIA™ annostelee BG258E Diesel ilma- ja päästöjärjestelmän puhdistusaineen imusarjaan ja se hajottaa tehokkaasti palamattoman hiilivedyn, jopa päästöjärjestelmästä asti polttaen kaiken pois. Huolellinen lämpötilan tarkkailu, kierrosluvun säätely ja kärsivällisyys riittää onnistuneeseen huoltoon.

Samalla on tärkeää suorittaa BG Premiumhuolto EPR, DOC ja 244 tuotteiden avulla. Ennnalta ehkäiset DPF ongelmia BG Premium huollon avulla, kun teet sen jokaisessa määräaikaishuollossa.

Partikkelihiukkaset tulevat aina olemaa osa dieselmoottoria, koska se on palotapahtuman sivutuote. BG:llä on huoltoratkaisu, jonka avulla voit ehkäistä partikkelien aiheuttamaa dieselmoottorin suorituskyvyn heikentävää vaikutusta tai DPF ongelmia. Ennalta ehkäisevä BG Premiumhuolto vähentää partikkelien muodostumista, joten se pidentää moottorin ja DPF:n elinikää.

Hiukkassuodatin eli DPF

Kaikki uudet tieliikenteessä olevat E4 ja E5 dieselautot ovat varustettu hiukkassuodattimilla (DPF). Uusi E6 luokitus kiristää hiukkaspäästöjen rajaarvoja entisestään. Tiukat päästörajoitukset ovat saaneet ajoneuvovalmistajat kääntymään jälkikäsittelylaitteisiin kuten dieselpartikkelifilttereihin tarkoituksenaan vähentää päästöjä.

Hiukkassuodatin (DPF) on laite, joka on suunniteltu käsittelemään palamattomia hiukkasia (partikkelit), tai nokea ja muita kiinteitä aineksia dieselmoottorin pakokaasuvirrassa, ennen kuin ne poistuvat ajoneuvon pakoputkesta. DPF sieppaa ja pitää fyysisesti noen sisällään, jolloin dieselauton pakoputkesta säteilee ulos vain kuumaa ja silmälle lähes näkymätöntä pakokaasua. Kun DPF kerää tarpeeksi nokea, sen pitäisi itse ”nollata” itsensä polttamalla noki. Tämä itsensä puhdistava prosessi on nimetty regeneroinniksi. Se ohjelmoidaan ajoneuvon moottorinohjainlaitteelle ja se tapahtuu automaattisesti, kun DPF täyttyy noesta.

Hiukkassuodatin on osa monimutkaista päästöjenhallintajärjestelmää. Uusissa E6 hyväksytyissä ajoneuvoissa hiukkaspäästöjä vaaditaan pudotettavaksi edelleen. Jotkin valmistajat pyrkivät pudottamaan päästöjä ureajärjestelmien avulla.

Yksi yleinen tapa DPF regenerointiin liittyen on ruiskuttaa järjestelmän sisällä pieni määrä dieselpolttoainetta osaksi pakokaasuvirtaa, jotta tämä nk. ”super-lämpö” polttaa ylimääräisen noen ja siitä syntyy tuhkaa. Kun DPF filtteri on täynnä nokea tarkoittaa se sitä, että ohjainlaitteen nokilaskuri on ylittänyt raja-arvon ja siksi ohjainlaitteelle syntyy pysyvä vika. Tuhka, jota syntyy regeneroinnissa jää pysyvästi partikkelifiltterin sisään.

"DPF ei pidä alhaisista ajonopeuksista. Jatkuva ajorytmi alhaisilla nopeuksilla ja pysähtely voi häiritä DPF:n kykyä regeneroida itsensä."

DPF on suunniteltu automaattisesti poistamaan ylimääräinen noki ilman häiriöitä. On olemassa muutamia asioita, jotka häiritsevät sen kykyä toimia suunnitellusti. DPF ei pidä alhaisista ajonopeuksista. Jatkuva ajorytmi alhaisilla nopeuksilla ja pysähtely (kaupunkiajo) voi häiritä DPF: n kykyä regeneroida itsensä. Tämä ongelma on erityisen suuri ajoneuvoissa, jotka tekevät toistuvia pysähdyksiä ja joilla on pitkiä odotusaikoja, kuten taksit ja poliisiautot.

Menestyksekäs DPF regenerointi vaatii valtatienopeuden, joka tuottaa kasvaneen pakokaasun virtauksen avulla korkeamman lämpötilan ja asianmukaisen puhdistuskatalyytin.

Laajamittainen ja hidas ajokäyttäytyminen kerää enemmän nokea DPF:ään kuin mitä se on suunniteltu käsittelemään. Ilman kuumaa ilmavirtausta ja lisääntynyttä pakokaasuvirtaa, joka polttaisi tai hajottaisi noen pois, DPF lopulta tukkeutuu, joka voi johtaa automaattiseen tehon vähenemiseen ja huollon tarpeeseen.

 

DPF suodattimen ohjelmointi pois käytöstä tai sen poistaminen kokonaan on vastoin lakia. Ammattimaisella ennakoivalla huollolla voimme välttää tällaisen tilaanteen

Regenerointi

Regenerointi vaatii tapahtuakseen tiettyjen esiasetettujen parametrien toteutumisen. Ennen kaikkea lämpötilan pitää olla riittävän suuri, jotta regenerointi voi tapahtua. Jos ajoneuvon moottorin sammutetaan, kun regenerointi on käynnissä, niin prosessi keskeytyy. Se käynnistyy uudelleen sitten, kun esiasetetut arvot syntyvät uudelleen. Kylmä ilma hidastaa regeneroinnin mahdollistavan lämpötilan syntyä.

Moottorin puristuspaineet

Dieselmoottorin likaantumista tutkiessaan BG on päätynyt laboratoriossa ja lukuisissa kenttäkokeissa siihen, että dieselmoottorin kyky toimia lähtee sylinterin ja männänrenkaiden kyvystä ylläpitää suunnitellut puristuspaineet. Männänrenkaiden uriin kertynyt hartsi ja muu karsta haittaa niiden toimintaa.

Puhutaanpa tuhkasta

Aina kun DPF polttaa nokea syntyy tuhkaa. Mitä tuhka on ja mistä se tulee? BG on lähestynyt DPF ongelmaa tutkimalla DPF:n sisältämää tuhkaa. Laboratoriokokeissa on selvinnyt, että DPF: sisältämä tuhka koostuu sylinteristä ja polttoainejärjestelmästä irronneesta metallihiukkasista ja moottoriöljystä peräisin olevista metalleista.

Yksi ongelma syntyy, kun moottoriöljyn sisältämä tuhka pääsee DPF:iin. Tuhka ei ole pala pois regenerointiprosessin avulla?

Mitä voimme tehdä tuhkalle?

On erittäin tärkeää käyttää korkealaatuista ja vähätuhkaista moottoriöljyä, kuten synteettistä 15W-40 moottoriöljyä. On erityisen tärkeää pyrkiä olemaan lisäämättä metalleja DPF filtterillä varustetun auton moottoriin ja polttoainejärjestelmään. Käytä siis korkealaatuista öljyä ja puhdistusmenetelmiä, jotka eivät lisää tuhkan määrää. Säännöllinen öljytilan puhdistus BG109E EPR:n avulla parantaa moottorin suorituskykyä pitää männänrenkaiden alueen puhtaana jolloin männänrenkaat toimivat täydellä kapasiteetilla. Tämä vähentää tuhkan määrää, joka pääsee DPF:lle asti.

Käytössä olevat DPF huoltomenetelmät

DPF:n likaantuminen on haaste huoltokorjaamoille ja korjaamot ovat pyrkineet eri tavoin korjaamaan DPF-ongelmaisia autoja.

    1. Vaihdetaan uusi DPF – Tämä on yleensä kallis menetelmä asiakkaalle. Lisäksi samalla pitäisi puhdistaa ilma/EGR järjestelmä sekä männänrenkaiden alue.
    2. Irrotetaan DPF ja puhdistetaan se kemikaalia tai erityistä uunia hyväksi käyttäen. Tämä on työllistävä menetelmä asiakkaalle. Lisäksi samalla pitäisi puhdistaa ilma/EGR järjestelmä sekä männänrenkaiden alue.
    3. Käytetään tankkiin lisättävää Cerium -pohjaista lisäainetta. Kenttäkokemuksen mukaan tämä menetelmä ei korjaa vikaa vaan aiheuttaa kierteen, jossa ainetta pitää käyttää jatkuvasti, jotta autolla voi ajaa. Cerium on auton järjestelmälle vieras metalli ja se lisää tuhkan määrää DPF-suodattimessa.
    4. Ruiskutetaan katalyyttiä tai puhdistusainetta suoraan paikalla olevaan DPF filtteriin. Asiakkailta tulleen palautteen mukaan tämä menetelmä ei ole toiminut odotetun kaltaisesti. Lisäksi pitäisi puhdistaa moottorin muut likaantuneet osat.

Nämä kaikki menetelmät ovat korjaavia menetelmiä. Korjauksessa ei kiinnitetä huomioita niinkään vianaiheuttajaan vaan korjataan vika. Korjauksen jälkeen auto luovutetaan asiakkaalle toimivana. Asiakas ajaa jonkin aikaa autollaan ja jatkaa normaalia ajokäyttäytymistään. Jonkin ajan kuluttua DPF tukkeutuu ja vikavalo syttyy? Miksi taas? Mitä se korjaamo teki, kun taas on vikaa?

Ammattimainen tapa hallita DPF ongelmia:

Ennakoivan huollon avulla voidaan merkittävästi vähentää DPF:n jatkuvaa likaantumista.

  • Männänrenkaiden alueen ja öljyjärjestelmän puhtaus kampikammiossa.
  • Moottoriöljyn vahvistaminen ja noen muodostumisen hallinta kampikammiossa
  • Polttoainejärjestelmän ja palotilan likaantumisen hallinta

Kunnostushuolto + ennakoiva huolto

Mikäli DPF on tukkeutunut tulee se puhdistaa ammattimaisesti, jonka jälkeen vian uusiutumisen ehkäisemiseksi tulisi tehdä ennakoiva huolto.

Kunnostushuolto

Puhdistuskemikaalien syöttäminen ilmajärjestelmän kautta.

  • Tehokas ilmajärjestelmän sekä DPF ja päästöjärjestelmien puhdistus
  • Käytetään passiivista regenerointia kemikaalin ja laitteen avulla

Likaantumisen hallinta ennakoivasti

  • Männänrenkaiden alueen ja öljyjärjestelmän puhtaus kampikammiossa
  • Moottoriöljyn vahvistaminen ja noen muodostumisen hallinta kampikammiossa
  • Polttoainejärjestelmän ja palotilan likaantumisen hallinta


BG 12Q VIA™ Hiukkassuodattimen huoltolaite

BG 12Q VIA™ on 2,5 vuoden huolellisen kehittelyn ja kenttätutkimuksen tulos. Ammattilaisten laite, jonka avulla diesel moottorin ilmajärjestelmä, DPF ja pakokaasujärjestelmä voidaan tehokkaasti puhdistaa. 

Laitteen avulla erikoispuhdistuskemikaali syötetään auton ilmanottoaukon kautta moottoriin. Höyrystynyt kemikaali puhdistaa ilmajärjestelmän, pakokaasukanavat ja DPF-suodattimen. 

Tämä työskentelytapa on teknisesti oikea tapa puhdistaa DPF ongelmaisia ajoneuvoja. Se soveltuu kaikkien dieselajoneuvojen päästöjärjestelmien puhdistukseen. 

Huollon yhteydessä suoritettava ennalta ehkäisevä BG Premium Diesel huolto takaa, että DPF-suodattimen tukkeutumisongelmat ovat historiaa.

 

BG9300 on ammattimainen: Koko ilma ja päästöjärjestelmän puhdistus samalla kertaa.

BG9300 + BG Premium Dieselhuolto

Hoitaa nopeasti vikaantuneen auton ja ennalta ehkäisee. Asiakastyytyväisyytesi kohoaa!

Tiedä mitä teet:

Polttoaineen sekaan laitettavat DPF puhdistustuoteet lisäävät tuhkaan määrää DPF suodattimessa.

  • Puhdista aina ilmajärjestelmä ja egr-venttiili DPF-ongelmaisesta autosta.
  • Puhdista aina männänrenkaiden alue, jotta mootori kykenee toimimaan puhtaammin.
  • BG DPF kunnostushuolto on ainutlaatuinen huoltopalvelu

Google arviot

Asiakkaidemme antamia Google arvioita palvelustamme. Jätä omasi täällä.

Ammattitaito omaa luokkaansa.

,

Hyvä ja nopea palvelu

,

Mukava palvelu. Asiantuntevaa ja edullista työtä, nopealla toimituksella.

,